Ett samlat varumärke ger kontinuitet på markanden.

En allomfattande strategi styr hur ni syns och kommunicerar på marknaden. Därmed kan ni bygga ett varumärke som är värt att lägga på minnet och skapa kontinuitet.

Varumärkesstrategi

Först och främst definierar varumärkesstrategin hur ni vill uppfattas som företag. Er varumärkesidentitet ligger till grund för denna strategi. När ni möter kunder, marknaden och samhället, skapar ni en varumärkesimage. Eftersom denna image är en dynamisk process som ni inte har fullständig kontroll över, är det viktigt att er strategi och identitet är realistiska, genuina och flexibla. På så sätt kan ni maximera er påverkan på image.

Successful
Since 2018

0

Kvadratmeter
Kreativ yta

0

Fantastiska
medarbetare

0

Genomförda
projekt

Vill du prata om varumärkesstrategi med oss?

Hör av dig till vår
Art Director Jesper De Waard!

jesper@acrowd.se

Case - Varumärkesstrategi

Make Space

Reierstam

Edda Förskolor

Identitet

Identiteten utgör grunden för alla varumärkesinsatser. Om ni planerar att utveckla ett nytt varumärke eller förnya ett befintligt, sker detta genom branding eller rebranding. Därför är det viktigt att identiteten reflekterar era mål och värderingar.

Grafisk Profil

Visuella signaler är avgörande för att skapa igenkänning och attraktion. Med en komplett och balanserad grafisk profil blir det enklare att skapa och publicera material som harmonierar med företagets visuella närvaro enligt varumärkesstrategin. Därigenom förstärker ni företagets image och gör den mer minnesvärd för era kunder.

Kommunikationsplattform

All kommunikation med omgivningen är en dialog. För att säkerställa att ni kommunicerar i enlighet med varumärkesstrategin, behöver ni en tydlig plan. Kommunikationsplattformen bestämmer vad ni säger och varför ni säger det. Därigenom säkerställs att budskapen är konsekventa och effektiva.

Vår process

Behovsanalys

Först utforskar vi genom att samla in information från er organisation och engagera de personer och avdelningar som är viktiga för att förstå ert varumärke.

Därefter enas vi om de behov som finns, identifierar vad som kan förbättras och sammanställer våra insikter från den utforskande fasen i en rapport.

Produktion

När analysen är klar och målen satta, inleder vi vår fullservice-tjänst. Vi delegerar varje aspekt av vår utmaning till våra olika avdelningar. Om vi till exempel stärker er befintliga branding eller genomför en rebranding, kan vi vid behov koppla in copywriters, content-producenter, designers och webbutvecklare. På så sätt förverkligar vi den vision vi formulerat i behovsanalysen.

Under produktionen, oavsett vilka verktyg vi använder, ser vi till att alla insatser och avdelningar samverkar för att skapa en helhet som speglar ert varumärke och er röst.

Leverans och uppföljning

Vi levererar er färdiga varumärkesplattform. Dessutom är vi som fullservicebyrå redo att hjälpa er när den nya eller uppdaterade identiteten ska marknadsföras i era olika kanaler. Eftersom vi bygger varumärkesplattformar på ett skalbart sätt, kan ni enkelt använda dem för att skapa nya resurser såsom offertmallar, visitkort och annat profilerat material.

Är du redo att starta?

💡
Fick du några idéer?

Kul att träffas, är du nyfiken på hur det är att jobba med oss eller vill ha råd om hur du ska gå vidare? Fyll i vårt formulär för att komma i kontakt med oss.

Let's talk!

1.  Berätta kort om dig och dina mål.

2. Vi bestämmer en tid där vi kan ses och ta reda på om vi är en match (made in heaven)! Online, fysiskt eller på telefon – You decide!

3. We make it happen✌️

Boka ett möte

1.  Skicka in dina kontaktuppgifter

2. Vi tar kontakt och bokar in en tid som passar dig

3. Vi påbörjar analysarbetet