“Detta samarbete öppnar upp spännande möjligheter på alla fronter.” säger Anders Andreasson, Head of Marketing Communication på Guideline Geo. “Tillsammans med Acrowd ser vi fram emot att skapa en enhetlig och tydlig varumärkesidentitet som inte bara respekterar vårt arv med de starka varumärkena ABEM och MALÅ, men som också tydligt positionerar Guideline Geo som den globala, marknadsledande aktören vi är.”
Guideline Geo, som förenar världsledande teknik från sina varumärken ABEM och MALÅ, har etablerat sig som en global auktoritet inom geofysik. Företaget erbjuder avancerade instrument, mjukvara och support för att ge kunderna en komplett uppsättning av lösningar för att kartlägga och visualisera underjorden. Med expertis inom områden som grundvattenförvaltning, miljöriskbedömningar, infrastrukturundersökningar och mineralutforskning, levererar Guideline Geo tekniska lösningar som förstärker varje projekt från start till mål.
Linus Nordsveen, Creative Director på Acrowd, understryker den strategiska vikten av samarbetet: “Vårt mål är att utforma en kommunikationsstrategi som är lika innovativ, tydlig och framåtblickande som teknologin hos Guideline Geo. Vi kommer att arbeta nära tillsammans för att säkerställa att varje aspekt av varumärket, från logotyp till språkbruk, kommunicerar företagets kärnvärden och tekniska ledarskap.”
Samarbetet med Guideline Geo är en spännande möjlighet för Acrowd att visa sin kompetens inom varumärkesutveckling och digital kommunikation på en internationell nivå. Genom att bidra till en starkare och tydligare varumärkesidentitet för Guideline Geo, ser Acrowd fram emot att skapa mätbara och långsiktiga fördelar för båda organisationerna.