The Body Shop

Besök The Body Shop´s hemsida
VI ARBETADE MED
OM THE BODY SHOP

The Body har sedan 1976 varit kända för sina politiska och etiska ställningstaganden. Faktum är att företaget har blivit hyllat världen över för sina insatser. Grundaren Anita Roddick hade en stark tro på ett jämställt samhälle, och därför har denna tro genomsyrat hela organisationen. Som ett resultat är det en självklarhet att män och kvinnor ska ha samma rättigheter inom företaget.

UPPDRAGET

The Body Shop drev en kampanj med ett Body Positive-budskap. Målet var att stötta kvinnor genom att sprida styrka till dem som fortfarande saknade självkärlek. Genom att uppmuntra kvinnor att älska sina kroppar och sig själva, hoppades man att de skulle hitta inre styrka. Detta kunde i sin tur leda till att de levde ett liv som de var stolta över och lyckliga med.

LÖSNINGEN
Vi är glada över att ha utvecklat den Nordiska kampanjen tillsammans med The Body Shop. Denna kampanj har varit synlig på sociala medier, online och i butiker under hösten 2021. Eftersom kampanjen har varit så framträdande, har den haft en betydande påverkan på vår målgrupp. För att stödja denna vision filmade vi sju porträtt av “Leading Lights”. Dessa porträtt är utformade för att inspirera och uppmana till att ifrågasätta eller förändra normer relaterade till “self love”. Vidare innefattade uppdraget även att föra en dialog och intervjua dessa “Leading Lights”, vilket ytterligare förstärker kampanjens budskap.

Visit The Bodyshop leading
light campaign here.

“It took me a while to define my own beauty, to own it and learn to love it.”

– Mary C Namagabe

Lawyer and Activist

The Body Shop

Vi är glada över att ha utvecklat den Nordiska kampanjen tillsammans med The Body Shop. Denna kampanj har varit synlig på sociala medier, online och i butiker under hösten 2021. Eftersom kampanjen har varit så framträdande, har den haft en betydande påverkan på vår målgrupp.

Sedan starten 1976 har The Body Shop varit känd för sina politiska och etiska ställningstaganden. Faktum är att företaget har blivit hyllat världen över för sina insatser. Grundaren Anita Roddick hade en stark tro på ett jämställt samhälle, och därför har denna tro genomsyrat hela organisationen. Som ett resultat är det en självklarhet att män och kvinnor ska ha samma rättigheter inom företaget.

För närvarande driver The Body Shop en kampanj med ett Body Positive budskap. Målet är att stötta kvinnor genom att sprida styrka till dem som fortfarande saknar självkärlek. Genom att uppmuntra kvinnor att älska sina kroppar och sig själva, hoppas man att de ska hitta inre styrka. Detta kan i sin tur leda till att de lever ett liv som de är stolta över och lyckliga med.

För att stödja denna vision filmade vi sju porträtt av “Leading Lights”. Dessa porträtt är utformade för att inspirera och uppmana till att ifrågasätta eller förändra normer relaterade till “self love”. Vidare innefattade uppdraget även att föra en dialog och intervjua dessa “Leading Lights”, vilket ytterligare förstärker kampanjens budskap.

“It took me a while to define my own beauty, to own it and learn to love it.”

– Mary C Namagabe

Lawyer and Activist

Visit The Bodyshop leading
light campaign here.

Upptäck fler projekt här

Fick du några idéer?

Om du därför blev inspirerad av vårt arbete med The Body Shop, fyll då gärna i kontaktformuläret bredvid. Vi på Acrowd är dessutom redo att hjälpa dig att nå samma resultat. Låt oss därför inleda diskussionen redan idag.

Let's talk!

1.  Berätta kort om dig och dina mål.

2. Vi bestämmer en tid där vi kan ses och ta reda på om vi är en match (made in heaven)! Online, fysiskt eller på telefon – You decide!

3. We make it happen✌️

Boka ett möte

1.  Skicka in dina kontaktuppgifter

2. Vi tar kontakt och bokar in en tid som passar dig

3. Vi påbörjar analysarbetet